Hur man marknadsför sig och arbetar ed PR blir allt mer viktigt i dagens konkurrenssamhälle. Det gäller att sticka ut vid rätt tillfälle, i rätt kanaler, med enkla medel. Faktum är att marknadsföring inte behöver vara så värst dyrt heller. Häng med i utvecklingen för att kunna ligga i framkant med ditt företags marknadsföring och PR.
Att ta själva av en PR-byrå för att sköta det stora hela med din marknadsföring och PR är sett smart drag, en sådan byrå är www.spotlightpr.se till exempel. Det kan hjälpa med saker som storytelling, och andra stärkande PR-arbeten.
”Genom berättelser skapar vi mening och sammanhang, delar erfarenheter och formar vår identitet. Starka berättelser är viktiga i PR-arbetet. De fyller varumärket med innehåll, stärker kommunikationen och gör att människor minns er”, skriver Dagens Media om storytelling i en artikel.
Håll koll på smartaste marknadsföringen
Traditionella marknadsföringsmetoder i all ära, men hur syns du idag i vimlet? Jo med moderna marknadsföringsmetoder. Något som blivit allt viktigare i marknadsföringen, dels för att nå ut rätt och för att kunna marknadsföra på rätt ställen och vid rätt tillfällen, är dataanalys, skriver ComputerSweden. Dataanalys har kommit att bli en avgörande faktor för hur framgångsrik företags marknadsföring kan bli. Men hur lyckas du med din datadrivna marknadsföring egentligen? Det är något som det tipsas om i en artikel från VA. Där skrevs det att man ska börja småskaligt med den datadrivna marknadsföringen, gräva data med kundprofiler, optimera de marknadsföringsinsatser som funkar och be andra om råd som varit involverande i liknande projekt.